عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است | نیازمند تقویت قدرت اقناع در دولت هستیم نقش مشاور در ارتقای سلامت جامعه انکارناپذیر است | مردم به مشاوران دارای پروانه تخصصی مراجعه کنند درباره آیت ا... محمدجواد انصاری همدانی، فقیه و عارف معاصر شیعه| در هوای عشق او پر می‌زنم تا عرش اعلی خدا سر کار هم با ما همراه است اهمیت حقوق مردم در قبال یکدیگر در کلام وعاظ| هر چه کنی، به خود کنی خیرین سلامت در حوزه خدمات مشاوره‌ای نقش ویژه‌ای دارند انگیزه‌های بحرانی مردم در مراجعه به مراکز کلینیک و مشاوره در مشهد | مشاوره پیش از ازدواج نیازمند فرهنگ سازی است تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس
سرخط خبرها

میزبانی باشکوه حرم مطهر رضوی از اعیاد ماه شعبان

  • کد خبر: ۲۱۱۳۹۰
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
میزبانی باشکوه حرم مطهر رضوی از اعیاد ماه شعبان
به همت خادمان حرم مطهر رضوی، آستان مقدس رضوی آماده میزبانی از اعیاد ماه شعبان است.

به گزارش شهرآرانیوز، همزمان با آغاز ماه شعبان، حرم مطهر رضوی با اقدامات گسترده خادمان، آماده میزبانی از خیل پرشور ارادتمندان حضرت رضا (ع) است.

نقاره زنی به مناسبت اعیاد شعبانیه

همزمان با فرا رسیدن ایام شعبانیه و میلاد سرداران کربلا حضرت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و امام سجاد (ع) نقاره‌های حرم طنین انداز می‌شوند.
نقاره زنی شب میلاد امام حسین (ع) در روز ۲۳ بهمن از ساعت ۱۸:۰۹ دقیقه الی ۱۸:۱۴ دقیقه خواهد بود.

نقاره‌های حرم در روز ۲۴ بهمن و مصادف با روز میلاد امام حسین علیه السلام علاوه بر طلوع و غروب آفتاب از ساعت ۷:۲۲ الی ۷:۴۲ و در شب میلاد حضرت ابوالفضل (ع) از ساعت ۱۸:۱۰ الی ۱۸:۱۵ خواهد بود.

همچنین در روز چهارشنبه ۲۵ بهمن مقارن با ۴ شعبان علاوه بر نقاره نوازی طلوع و غروب آفتاب، نقاره صبح میلاد حضرت ابوالفضل علیه السلام از ساعت ۱۸:۱۱ الی ۱۸:۱۶ دقیقه خواهد بود.

در روز میلاد امام سجاد علیه السلام نیز علاوه بر نقاره زنی طلوع و غروب آفتاب، نقاره زنی از ساعت ۷:۲۰ الی ۷:۴۰ انجام خواهد شد.

فضاآرایی ویژه حرم مطهر رضوی 

به مناسبت اعیاد شعبان بر میزان کتیبه‌آرایی عیدانه حرم مطهر رضوی که از اعیاد ماه رجب آغاز شده بود با نصب کتیبه‌های مناسبتی اعیاد شعبانیه افزوده شده است.
بدین منظور ۴ کتیبه بزرگ مناسبتی در بلندای ایوان‌های صحن‌های انقلاب اسلامی، آزادی، جمهوری اسلامی و گوهرشاد نصب می‌شود که به عبارت‌های مرتبط با اعیاد مذهبی ابتدای ماه شعبان مزین است.

همچنین کتیبه‌های دیواری عید مبارک در گوشه و کنار صحن‌های مختلف مرکزی و پیرامونی و پرچم‌های رنگی در میانه صحن پیامبر اعظم (ص) به چشم می‌خورد.

نورآرایی ویژه صحن امام حسن مجتبی (ع) نیز که از ماه رجب آغاز شده بود، با نصب بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ متر ریسه به پایان رسیده و بر میزان چراغانی صحن و سرای رضوی افزوده است. بدین ترتیب در شب‌های اعیاد شعبانیه شاهد چشم‌نوازی ریسه‌های دلبرانه رنگی در سرتاسر این سرای قدسی در نگاه زائرین خواهیم بود.

گل‌آرایی ویژه بارگاه امام مهر و محبت حضرت رضا (ع) به مناسبت اعیاد شعبانیه نیز با انواع گل‌های بوته‌ای و سرشاخه بریده آغاز شده است چنان‌که شاهد افزایش سبد‌ها و مجموعه‌های گل در آبنما‌های صحن‌های آزادی و گوهرشاد و ورودی‌های مختلف حرم مطهر و بازپیرایی گل‌ها در جای جای این آستان مقدس خواهیم بود.

همچنین پنجره فولاد صحن‌های انقلاب اسلامی و گوهرشاد و محل‌های برگزاری مراسم بارگاه ملکوتی رضوی به طور ویژه گل‌آرایی می‌شود و رنگ و بوی خوش جشن‌های این اعیاد را دوچندان می‌کند.

در این میان، محموله گل اهدایی توسط جمعی از ناذران و تولیدکنندگان گل و گیاه از محمودآباد مازندران به حرم مطهر امام هشتم (ع) رسیده است که از آن‌ها در گل‌آرایی اعیاد شعبانیه استفاده خواهد شد. این محموله گل اهدایی شامل انواع گل‌های سرشاخه بریده همچون گلایل، رز، لیلیوم، آنتوریوم و... است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->